O Brexit en Galicia: así afecta ás empresas a saída do Reino Unido da UE

As empresas galegas están “expectantes” á espera de que frutifique un acordo comercial, mentres segue a “incerteza” para a frota.

As principais empresas galegas móstranse “expectantes” ante o futuro do Brexit tras a saída formal do Reino Unido da UE o pasado 1 de febreiro, á espera de que frutifique un acordo comercial.

Dado que en 2020 existe un período de transición ata finais de ano, as compañías non agardan dificultades durante este exercicio mentres se negociará nos próximos meses a relación que manterán Reino Unido e UE a partir de 2021. O obxectivo é conseguir que non haxa un Brexit duro que implique consecuencias prexudiciais como aranceis e aumento de custos.

Entre xaneiro e novembro de 2019, 503 compañías galegas venderon os seus produtos no mercado británico por un total de 1.400 millóns de euros.

Algunhas das empresas galegas consultadas por Europa Press mostran o seu proceder ante o Brexit. Así, Inditex non agarda un impacto “significativo” tras as medidas adoptadas. Mentres, a planta de Citroën en Vigo non conta cun plan de continxencia propio e remítese á estratexia adoptada polo grupo.

Pola súa banda, o líder no sector da lousa Cupa incrementou os seus niveis de stock nos seus centros de distribución en Reino Unido para “garantir” a subministración. E continúa a “incerteza” na frota galega sobre que pasará a partir do ano que vén, aínda que existe “tranquilidade” sobre un 2020 coa repartición de TAC e cotas garantido.

O número de compañías de Galicia que venden a Reino Unido de forma regular –que levan polo menos catro anos consecutivos de vendas– son máis de 300. Produtos industriais, tecnoloxía, bens de consumo, automoción e moda son algúns dos principais sectores.

INDITEX NON TERÁ IMPACTO “SIGNIFICATIVO”

No caso de Inditex, remítese ao último informe financeiro semestral –publicado en setembro–, no que se identificaba que “os principais riscos” para o grupo dun Brexit sen acordo pasan polos “potenciais atrasos no tránsito da mercadoría, impactos económicos derivados da imposición de aranceis e da fluctuación da divisa, as posibles restricións na libre circulación de persoas, así como os derivados dos riscos contractuais ou de xestión de terceiros clave”.

Esa situación tamén “suporía cambios na contorna normativa na que opera o grupo en Reino Unido, así como na relación comercial entre Reino Unido e a UE, ao pasar esta a rexerse polas regras da Organización Mundial do Comercio”.

Con todo, “a pesar da transcendencia dun Brexit sen acordo”, Inditex observa que “o risco residual para o grupo, unha vez implementadas as accións de mitigación, non sería significativo”.

CITROËN VIGO EXPORTA MÁIS DO 10% A REINO UNIDO

Por parte da planta de Citroën en Vigo trasládase a Europa Press que o mercado británico supón “entre un 10% e un 12%” das vendas ao exterior e “practicamente” non hai importacións. Na fábrica realízase o Vauxhall Combo, a marca británica de Opel.

“Na planta de Vigo non temos un plan de continxencia especial”, explican, xa que se supedita á estratexia a nivel global que adopte o Grupo PSA. O feito é que o Grupo PSA conta con dúas fábricas en Reino Unido e en función “de como acabe a situación adoptaranse medidas dun tipo ou outro, pero é pronto para anticipalas”.

CUPA, CUN PLAN DE ACCIÓN DESDE “HAI MESES”

O director financeiro de Cupa Group, Antonio Trincado, explicou a Europa Press que “hai meses” púxose en marcha un plan de acción. “Por exemplo, incrementamos os niveis de stock nos nosos centros de distribución no Reino Unido. É un dos nosos mercados máis importantes e non podemos deixar cabos soltos”, sinala.

A empresa con sede en Carballeda de Valdeorras non notou ningunha incidencia por mor da marcha formal de Reino Unido. Consideran que aínda “é difícil” prever como afectarán aranceis se non hai un acordo a final de ano, máis aló de que pode carrexar “custos de diversa índole no día a día”.

“INCERTEZA” NA FROTA

“Seguimos tendo incerteza pensando que se pode producir un Brexit duro se chegado o 31 de decembro non se alcanzou un acordo”, explica a Europa Press o presidente dos armadores de Vigo (ARVI), Javier Touza.

Confía en que se chegue a un acordo pesqueiro para que a frota comunitaria poida faenar en augas británicas e que estea vinculado ao libre comercio para Reino Unido na UE. “De pouco lle serve (a Reino Unido) ter as súas augas se non teñen onde vender”, razoa.

Subliña que Reino Unido vende o 70% da súa produción na UE. Pon de exemplo que “o 90% da produción de salmón” que se consome na Unión Europea procede de Escocia, polo que “son os primeiros interesados en que ese produto no que son líderes poida seguir continuando nas canles habituais”.

Así, apunta en que “non se lle ve” intención ao Goberno británico en aplicar unha prórroga ao acordo pesqueiro. Por iso, espera que ambas as partes poñan “os seus mellores esforzos” para que a 1 de xullo estea pechado un acordo de pesca estable, que é “imprescindible” para a distribución de cotas para 2021.

Sobre as expectativas para o 2021, destaca que o negociador europeo no Brexit, Michel Barnier, “é un bo coñecedor dos problemas da pesca”, polo que será “unha liña vermella e un punto prioritario na negociación”, aínda que se prevé que sexa unha das cuestións de “maior fricción”.

Ademais, fai fincapé en que “ata agora” os 27 traballaron “de maneira absolutamente uniforme”, o que lles dá “máis forza”. “Agora é o momento de que os negociadores e políticos”, di, “para unha boa relación de veciñanza futura e frutífera para ambas as partes”.

TENSIÓN NA CANLE DA MANCHA

Touza lembra que esta semana se rexistrou “algún tipo de tensión” cos primeiros incidentes tras o Brexit, xa que 44 pesqueiros franceses tiveron que cesar a pesca nas inmediacións da illa de Guernsey, na canle da Mancha, debido ao cambio de normativa propiciado ao necesitar un permiso especial para poder seguir a súa actividade.

O Ministerio de Agricultura francés explicou que Guernsey é un caso especial porque é unha dependencia da coroa con autogoberno que non pertence directamente ao Reino Unido. Por iso os pescadores dependían da Convención de Londres, un documento que foi derrogado tras a saída do Reino Unido da UE o pasado 31 de xaneiro.

O responsable de ARVI explica que esta é unha “cuestión moi puntual”, xa que para o resto da frota existe “total tranquilidade” á hora de faenar.

CHEQUE BREXIT

Neste escenario, a Xunta activará este mes un Cheque Brexit que contará cun millón de euros –ampliable en caso de necesitarse– para apoiar a un centenar de empresas nos seus plans de continxencia e diagnóstico de mercados, con especial atención a pemes.

As axudas cubrirán ata o 80 por cento sobre o gasto de consultoría que realice cada compañía. Ademais de plans de continxencia achegarase a cada compañía unha folla de ruta con propostas de diferentes accións a abordar. Haberá entre 25.000 e 40.000 euros para axudar a cada empresa en función do tamaño.

A Plataforma Brexit Galicia, posta en marcha desde marzo de 2019, foi utilizada por 123 empresas, 104 das cales xa contan coa súa autodiagnóstico. Durante todo 2020 os galegos poderán viaxar a Reino Unido con DNI e sen pasaporte, utilizar o seu móbil coas mesmas condicións de ‘roaming’ e utilizar alí o carné de conducir español.

Vía: http://www.galiciaconfidencial.com