O descenso acumulado dos dous primeiros meses é do 14,5% na Comunidade.
Galicia rexistrou 2.647 matriculacións de turismos e todoterreos no mes de febreiro, o que supón unha caída do 17,1% respecto ao mesmo mes de 2019, segundo datos das asociacións de fabricantes (Anfac), concesionarios (Faconauto) e vendedores (Ganvam).
Este retroceso na Comunidade galega case triplica o descenso no segundo mes na media española (-6%), con 94.620 unidades vendidas. No acumulado do que vai de ano, de xaneiro e febreiro, as vendas en Galicia alcanzan as 5.547 unidades, o que supón unha diminución do 14,5%, tamén superior ao retroceso medio no Estado (-6,8%).
As tres organizacións explicaron que en febreiro se rexistraron caídas comerciais en todos os segmentos de mercado, como consecuencia da falta de confianza por parte dos clientes en relación co vehículo novo a adquirir. Esta situación, que se prolonga desde finais de 2018, está a afectar agora tamén aos transportistas e ás empresas.
DATOS ESTATAIS
Por canles de mercado, en España as compras por parte dos clientes particulares reducíronse un 11% no cómputo mensual, ata 41.190 unidades, e un 12,6% nos dous primeiros meses, ata 81.741 unidades, mentres que as matriculacións de empresas baixaron un 2% mensual (32.102 unidades) e subiron un 1,2% bimestral (64.887 unidades).
Do seu lado, a canle de aluguer de vehículos contabilizou unhas compras de automóbiles de 21.328 unidades no segundo mes do ano actual, un 1,6% menos, mentres que nos dous primeiros meses o volume foi de 34.435 unidades, un 5,9% menos.
Ante estes resultados comerciais, a directora de Comunicación de Anfac, Noemi Navas, apuntou que a canle de particulares segue caendo fronte ao aumento das vendas de coches de máis de 20 anos e resaltou que o crecemento económico “non acompaña”, polo que a previsión de peche de 2020 adianta unha caída do 4%. Pola súa banda, o director de Comunicación de Faconauto, Raúl Morais, asegurou que o resultado finais de matriculacións de febreiro “fose moito peor” sen as “automatriculaciones de última hora”, que fixeron que a canle de empresas crecese de forma artificial.
UN DE CADA DOUS COCHES, DE GASOLINA
En febreiro, o 55,6% das matriculacións de coches en España correspondeu a modelos de gasolina, por diante dos diésel, cun 28%, e do resto de vehículos, que pechou o mes cunha cota do 16,5%.
Nos dous primeiros meses de 2020, os automóbiles diésel coparon o 54,8% das matriculacións en España, mentres que os coches diésel representaron o 27,8%, cun 17,4% vinculado co resto de vehículos.
O mes pasado, os todocaminos premium e grandes, con crecementos do 45,1% e do 12,5%, respectivamente, foron os que experimentaron maiores subidas, mentres que no primeiro bimestre tamén foron os máis destacados, con aumentos do 31,2% e do 11,5%.